Deklaracja Dostępności

Miejski Zakład Komunikacyjny w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o.o.

Data publikacji strony internetowej: 2020-09-29
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-01

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-31.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Dobrosz, admin@mzktomaszow.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 501425338. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich. (https://www.rpo.gov.pl/)

  1. Budynek Strefy Płatnego Parkowania:
    • Do budynku prowadzi wejście od ul. Warszawskiej 109/111 uniemożliwiające dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową – zbyt wąskie drzwi wejściowe.
    • W budynku nie ma toalety.
    • W budynku brak jest podjazdu, informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz systemu naprowadzającego niewidomych.
    • Na parkingu przy budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych.
    • W budynku nie ma tłumacza migowego, ani możliwości skorzystania z usług tłumacza on-line.
  2. Budynek główny (biura):
    • Do budynku prowadzi wejście główną bramą wjazdową od ul. Warszawskiej uniemożliwiające dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową – bariera architektoniczna w postaci schodów, brak podjazdu dla niepełnosprawnych.
    • Brak jest windy, informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz systemu naprowadzającego niewidomych.
    • Na parkingu przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
    • Do budynku i jego wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych.
    • W budynku nie ma tłumacza migowego, ani możliwości skorzystania z usług tłumacza on-line.
  3. Budynek Stacji Paliw:
    • Do budynku prowadzi jedno wejście główną bramą wjazdową od ul. Warszawskiej, przy samym budynku znajduje się wejście umożliwiające dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście do budynku posiada obniżony krawężnik ułatwiający niepełnosprawnym dostęp do budynku.
    • Brak jest informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz systemu naprowadzającego niewidomych.
    • Na parkingu znajduje się jedno wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
    • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    • W budynku nie ma tłumacza migowego, ani możliwości skorzystania z usług tłumacza on-line.
    • W budynku znajduje się jedna toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych.
  4. Budynek Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów i myjni:
    • Do budynku prowadzi jedno wejście bramą wjazdową od ul. Strefowej, przy samym budynku znajduje się wejście umożliwiające dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście do budynku posiada obniżony krawężnik ułatwiający niepełnosprawnym dostęp do budynku.
    • Brak jest informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz systemu naprowadzającego niewidomych.
    • Na parkingu przed budynkiem nie ma wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
    • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    • W budynku Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów znajduję się jedna toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych dla klientów Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów i klientów myjni.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych.
    • W budynku nie ma tłumacza migowego, ani możliwości skorzystania z usług tłumacza on-line.

Nie dotyczy.

Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML5
  • WCAG 2.1 (minimum AA)

Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:

Unii Europejskiej:

  • Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
  • Inicjatywa i2010
  • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.

ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • Zmiana wielkości czcionki,
  • Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
  • Zmiana kontrastu.

Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

certyfikat dostępności Jednostka Bez Barier

Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).


*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Miejski Zakład Komunikacyjny w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o..